Nina Wahlberg

Målet är att styrka, rörlighet och kondition ska vara en naturlig del av dagen och att alla ska kunna känna träningsglädje och få ny energi.

Aktuella grupper

Funktionell löpning BAS

Helsingborg

TID: Onsdagar kl 17.30-18.30

PLATS: Parkeringen vid Barnens skog, Filborna, Helsingborg

PRIS: 8 tillfällen, 960kr

DATUM: 2 maj – 20 juni

Minsta antal deltagare är 8 personer.
Boka här

Funktionell Löpning

Helsingborg

TID: Söndagar 17.00-18.00

PLATS: Parkeringen vid Barnens skog, Filborna, Helsingborg

PRIS: 6 tillfällen, 720kr

DATUM: 6 maj – 10 juni

Minsta antal deltagare är 8 personer.
Boka här

Utefys

Helsingborg

TID: Onsdagar 18.45-19.45

PLATS: Parkeringen vid Barnens skog, Filborna, Helsingborg

PRIS: 8 tillfällen, 960kr

DATUM: 2 maj – 20 juni

Minsta antal deltagare är 8 personer.
Boka här

Utefys

Helsingborg

TID: Söndagar 18.15-19.15

PLATS:  Parkeringen vid Barnens skog, Filborna, Helsingborg

PRIS: 6 tillfällen, 720 kr

DATUM: 6 maj – 10 juni

Minsta antal deltagare är 8 personer.
Boka här

Individuell PT & Träningsplan

Önskar du extra fokus på just din utveckling och kondition så kan du boka mig som personlig tränare, PT-duo eller om ni är en liten grupp så bokar ni Small Group och utmanas tillsammans. Kanske har ni tillsammans anmält er till ett lopp, då är det en perfekt uppladdning! Se priser Personlig träning, träningsplanering

Om Nina Wahlberg

Jag drivs av att få folk i rörelse, på sin egen nivå och i sin egen takt.  Målet är att styrka, rörlighet och kondition ska vara en naturlig del av dagen och att alla ska kunna känna träningsglädje och få ny energi.

Jag brinner för att få alla att börja röra på sig, må bättre och uppnå de mål som de själva har. Jag vet vad som händer med mig när jag inte rör på mig och vill pusha, peppa och guida dig till att känna den där härliga känslan efter ett bra pass. Oavsett om målet är att orka leka med dina barn, klara av att springa 5 km, genomföra en Ironman eller få ny energi för att orka med vardagen på ett bättre sätt. Det känns även viktigt att få hjälpa människor att bygga upp sin kropp så att de förebygger skador, oavsett om det beror på stillasittande kontorsjobb eller överbelastning vid t.ex löpning.

SÅ TRÄNAR JAG:
Jag har hållit på med simning sedan barnsben. När jag slutade tävla i simning så tränade jag under en period styrketräning innan barnen kom och jag så smått började springa istället. Nu tränar jag lite mer simning under vinterhalvåret och mer löpning under sommarhalvåret. Kombinationen med simning och löpning i swimrun passar perfekt för mig och det är härligt att träna utomhus både i hav och på land. Jag tycker om att variera träningen med styrka, yoga och rodd.

Huvudmålet jag har med min träning är må bra, hålla mig frisk och få extra energi. Utöver det gillar jag glädjen som jag känner när jag kommer i mål i ett lopp och har lyckats med det jag som jag har haft som mål.

TÄVLINGAR eller andra meriter: Simning: Masters-SM med nordiskt rekord individuellt och europarekord och världsrekord i lag Swimrun: Borås swimrun och Kustjagaren. I år blir det Kustjagaren och Hamn till hamn.

Utbildning

Lic. Endurance Personal Trainer, Konditionsidrott 2017
Dipl. Löpcoach, steg 1 & 2,  Konditionsidrott 2017